Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Studiekring, onze dienstverlening en facturatie. Staat je vraag er niet tussen? Kijk in onze Algemene Voorwaarden of stuur een e-mail naar klantenservice@studiekring.nl. We geven je zo snel mogelijk antwoord.

Veelgestelde vragen over Studiekring

Voor wie is Studiekring?

Studiekring biedt begeleiding aan alle leerlingen uit het voortgezet onderwijs: vmbo, havo, vwo en gymnasium. Van brugklas tot en met examenjaar.

Waar vind ik Studiekring?

Wij hebben meer dan 80 vestigingen in Nederland. De helft van deze vestigingen is zelfstandig, de andere helft is gehuisvest in een school. Hier vind je meer informatie over onze locaties.

Wat zijn de openingstijden van Studiekring?

De meeste vestigingen openen om 15.00 uur of 15.30 uur. En sluiten tussen 18.00 uur en 18.30 uur. Maar dit verschilt per vestiging. Kijk hier om per vestiging de openingstijden te zien.

Is Studiekring open in vakanties?

De vestigingen van Studiekring zijn altijd open, met uitzondering van de periode tussen Kerst en oud & nieuw én de zomervakantie. Bijlessen kunnen in overleg wel plaatsvinden in deze weken. Het hoofdkantoor is het hele jaar door te bereiken.

Wat voor begeleiders werken er bij Studiekring?

We werken met studenten, omdat zij dicht bij de belevingswereld van leerlingen staan. Onze begeleiders inspireren, motiveren en geven vertrouwen. En dat is precies wat we leerlingen willen meegeven. Al onze studentbegeleiders hebben een selectieprocedure en een uitgebreid intern trainingsprogramma doorlopen.

Vindt er altijd een intakegesprek plaats?

Wij vinden het belangrijk dat we elke leerling goed leren kennen. Daarom stellen we een persoonlijk plan van aanpak op voorafgaand aan de begeleiding. Dit betekent dat aan het begin van huiswerkbegeleiding een intake plaatsvindt met de leerling en ouders. Een intakegesprek is altijd gratis. Tijdens de eerste bijles wordt er met de leerling een plan van aanpak opgesteld. Ouders mogen hier bij zijn, maar dit is niet verplicht.

Moet ik mijn zoon of dochter opgeven voor een heel (school)jaar?

Nee, de begeleiding gaat door tot het niet meer nodig is. Daarnaast kan een leerling op elk gewenst moment starten bij Studiekring. Dit gaat altijd in overleg met de vestigingsmanager, de betrokken begeleiders en de ouders. Gemiddeld volgt een leerling 8 maanden huiswerkbegeleiding bij Studiekring. Daarna kan hij of zij zelfstandig aan de slag.

Hoe blijf ik op de hoogte van de vorderingen van mijn kind?

Bij Studiekring hebben we een eigen online leerlingvolgsysteem: HOMi. Hier kunnen ouders 24/7 de vorderingen van hun zoon of dochter bekijken. Daarnaast stuurt de bijlesdocent of de huiswerkbegeleider wekelijks een verslag. Elke twee maanden vindt er een uitgebreide evaluatie plaats met de ouders.

Hoe is het contact met school geregeld?

Tijdens het intakegesprek wordt gevraagd of de leerling het goed vindt dat Studiekring contact opneemt met zijn of haar mentor of vakdocent op school. Zo ja, dan vindt er regelmatig contact plaats tussen de vestigingsmanager en school om de vorderingen van de leerling te bespreken.

Bestaat er gezinskorting?

Nee wij bieden geen gezinskorting.

Hoe log ik in op HOMi en hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Ga naar www.mijnstudiekring.nl. Je logt in door middel van de ‘Mijn HOMi’ knop boven aan de pagina. Wanneer je nog niet eerder ingelogd hebt klik je op wachtwoord opvragen/instellen. Vervolgens vul je het bij ons bekende e-mailadres of gebruikersnaam in. Je krijgt nu een e-mail met een link, deze link leidt naar een pagina waarop een nieuw wachtwoord ingesteld kan worden.

Afmelden of opzeggen?

Afmelden voor bijles vanwege ziekte of een andere activieit? Dit kan alleen telefonisch bel 085 049 8200.

Afmelden voor huiswerkbegeleiding vanwege ziekte of een andere activiteit? Stuur een e-mail naar de vestiging.

Huiswerkbegeleiding, bijles of een andere dienst opzeggen? Stuur een e-mail naar de vestiging.

Veelgestelde vragen over onze diensten

Welke diensten biedt Studiekring?

Studiekring biedt een breed scala aan diensten: huiswerkbegeleiding, huiswerkklas, bijles, online bijles, studiecoaching, examentraining via kennispartner Lyceo, faalangstreductietraining en brugklastraining. Lees hier meer over onze diensten.

Wat is huiswerkbegeleiding?

Huiswerkbegeleiding bij Studiekring is 3 tot 5 dagen per week begeleid huiswerk maken in een kleine groep onder toeziend oog van een ervaren begeleider. Een leerling leert hoe hij of zij het beste kan leren, leert plannen, krijgt structuur en wordt overhoord. Meer info over huiswerkbegeleiding.

Wat is het verschil tussen huiswerkbegeleiding en huiswerkklas?

Huiswerkbegeleiding is veel intensiever. De leerling wordt overhoord, wordt actief aangespoord op zijn of haar planning en leert studievaardigheden. Een huiswerkklas is de ‘light versie’. De leerling maakt rustig huiswerk op een plek zonder afleiding. En kan af en toe een vraag stellen waar nodig. Huiswerkklas wordt ook vaak gebruikt om de huiswerkbegeleiding af te bouwen. Lees meer over huiswerkklas.

Wat is het verschil tussen bijles en online bijles?

Bijlessen (online en gewoon) zijn altijd één op één waarbij inhoudelijk ingegaan wordt op een specifiek vak. Bijles vindt altijd plaats op een Studiekring vestiging, online bijles vanuit huis vanachter de computer middels een beveiligde online omgeving.  Lees meer over bijles en online bijles.

Wat is studiecoaching?

1 uur per week één op één begeleiding van een studiecoach waarbij de nadruk ligt op leren plannen, het aanbrengen van structuur en het vergroten van het zelfvertrouwen. Lees meer over studiecoaching.

Wat is examentraining?

In 2 of 3 dagen neemt kennispartner Lyceo met jou de volledige examenstof door. Een training bestaat uit een aantal blokken van steeds ongeveer twee uur. Elk blok begint met een deel theorie. De presentatie geeft je duidelijk overzicht van de stof en biedt daarnaast structuur door middel van handige stappenplannen. Aan de hand van het stappenplan maakt de hoofdtrainer samen met de jou en de rest van de groep een voorbeeldopdracht. Vervolgens ga je aan de slag met een inleveropdracht zonder hulp van anderen. De trainer kijkt de opdracht na en legt de eventuele fouten klassikaal of individueel uit. Daarna volgen de totaalopdrachten, deze worden aan het einde van de dag gemaakt en zijn bedoeld om alle stof te herhalen en je te laten oefenen met het puntensysteem en het stappenplan. De opdrachten worden gezamenlijk of individueel besproken. Als laatste maak je een proefexamen. Hier krijg je, net als op het ‘echte examen’, drie uur de tijd om zelfstandig het examen te maken.

Wat is faalangsttraining?

Faalangstreductietraining is werken aan zelfvertrouwen. Faalangstreductietraining vindt plaats op een vestiging van Studiekring. Lees meer over faalangstreductietraining.

Wat is brugklastraining?

Brugklastraining is in 6 bijeenkomsten van een 1 uur leerlingen voorbereiden op de brugklas. Het is bedoeld voor leerlingen die aan het einde van de basisschool zitten of leerlingen die net gestart zijn in de brugklas. De trainingen vinden plaats op een vestiging van Studiekring. Lees meer over brugklastraining.

Veelgestelde vragen over facturen

Hoe krijg ik mijn factuur?

Vanuit het oogpunt van duurzaamheid verstuurt Studiekring geen papieren factuur, maar e-mailen wij een link naar de factuur. Via deze link kom je direct op het beveiligde gedeelte van onze website (Mijn Studiekring) waar je de factuur kunt bekijken. Wanneer je inlogt op het beveiligde gedeelte vind je alle facturen op een rijtje. Hier kun je ook zien of deze facturen al zijn voldaan.

Hoe vindt de betaling plaats?

De betaling vindt maandelijks plaats via automatische incasso. Dit gebeurt achteraf bij bijlessen en studiecoaching, vooraf voor huiswerkbegeleiding en huiswerkklas. Bij ondertekening van het contract geef je een automatische incasso af.

Waarom en wanneer wordt er een aanbetaling in rekening gebracht?

Elke klant die bijles of studiecoaching afneemt betaalt een aanbetaling voor deze dienst. Hiervoor brengen we eenmalig een vast bedrag in rekening omdat we vooraf begeleiders inplannen, we rekenen op de leerling in onze bezetting en wij dus vooraf kosten maken. De hoogte van de aanbetaling voor bijlessen en studiecoaching is dit €140.
Voor huiswerkbegeleiding en huiswerkklas wordt geen aanbetaling in rekening gebracht.

Worden de kosten van een door de leerling afgezegde bijles in rekening gebracht?

Ja, deze kosten worden in rekening gebracht. De bijlesdocent schrijft een vervangende opdracht.

Worden de kosten van een door de docent afgezegde bijles in rekening gebracht?

Nee. Het kan natuurlijk gebeuren dat een docent ziek is of om een andere reden uitvalt. Deze kosten worden dan niet in rekening gebracht.

De automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?

Indien de automatische incasso is gestorneerd, proberen wij nog één keer een incasso uit te voeren. Vervolgens sturen wij een herinnering en dient u de automatische incasso opnieuw te activeren.

Ik heb geld tegoed van Studiekring, wanneer krijg ik dit terug?

Wanneer je een creditfactuur hebt ontvangen, betekent dit dat je geld terugkrijgt van Studiekring. Het factuurbedrag wordt circa 30 dagen na stopdatum terugbetaald op het bankrekeningnummer dat op de factuur vermeld staat. Indien je rekeningnummer niet op de factuur is vermeld, verzoeken wij je het rekeningnummer door te geven via klantenservice@studiekring.nl.

Er klopt iets niet op mijn factuur, wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@studiekring.nl onder vermelding van het debiteur- en factuurnummer.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Wanneer je de betaling van een andere rekening wilt laten incasseren, dien je een nieuwe machtiging af te geven. Om een nieuw machtigingsformulier aan te vragen mail je naar de afdeling klantenservice via klantenservice@studiekring.nl Wij kunnen pas incasseren van een nieuw rekeningnummer nadat we dit formulier hebben verwerkt.

Ik wil de begeleiding betalen vanuit het PGB, hoe werkt dit?

Wanneer je aanspraak wilt doen op het Persoonsgebonden Budget, dien je de facturen in bij het zorgkantoor. In bijna alle gevallen is er vanuit het zorgkantoor echter een specifieke omschrijving vereist op de factuur. Deze omschrijving kunnen wij op de factuur toevoegen. Meld dit van tevoren bij onze klantenservice (klantenservice@studiekring.nl) Indien je dit achteraf meldt en wij met terugwerkende kracht de omschrijving moeten toevoegen, brengen wij hiervoor €25,00 administratiekosten in rekening.

De school betaalt (een gedeelte van) de facturen, hoe regel ik dit?

Wanneer de school (een gedeelte van) de facturen zal gaan betalen, hebben wij een bevestiging nodig van de school waarin wordt aangegeven per welke datum welke dienst wordt betaald door de school. Neem per e-mail contact op met onze klantenservice voor de juiste afhandeling: klantenservice@studiekring.nl of breng de desbetreffende vestigingsmanager op de hoogte.

Hoe wordt het maandbedrag berekend voor een gedeelte van de maand?

Als je zoon of dochter minder dan een hele maand een dienst met een vast maandtarief bij Studiekring afneemt, dan worden de kosten berekend voor een gedeelte van de maand. Er wordt dus niet het volledige maandtarief in rekening gebracht. Voor het bepalen van het te betalen bedrag wordt de volgende ‘formule’ aangehouden: hoeveelheid dagen dienst afgenomen* / totaal aantal dagen in de maand* x maandtarief = aangepast tarief. *Inclusief weekenddagen. Hiermee doen we in de praktijk zoveel mogelijk recht aan de werkelijk genoten begeleiding.

Download onze brochure

Huiswerkbegeleiding? Bijles? Studiecoaching? Of wellicht een combinatie? Download onze brochures en lees alles nog eens na over onze diensten.

Redenen om te kiezen voor Studiekring

  • Ontwikkel vaardigheden waar je een leven lang wat aan hebt
  • Experts in alle schoolvakken
  • Voor vmbo, havo en vwo
  • Altijd een vestiging bij jou in de buurt
  • Wetenschappelijk onderbouwde benadering
  • Gecertificeerd door de LVSi
LVSi

Gratis intakegesprek

Twijfel je over welke oplossing het beste bij je past? Vraag een gratis intake aan. In een vrijblijvend gesprek bespreken we waar je tegenaan loopt en hoe we je het beste kunnen helpen.

Copyright © 2010-2021 Studiekring BV 085 - 049 82 00