13 14 15 16 17
contact.jpg

Communiceren met jongeren

Huiswerk staat in de top vijf van onderwerpen waar ouders ruzie over hebben met hun kind. Hieronder leest u hoe u een negatieve sfeer kunt doorbreken en de communicatie over huiswerk een positieve wending kunt geven.

meelopen.jpg

Internet en handige programma’s bij het leren

Uit recent onderzoek is gebleken dat de internetvaardigheden van de meeste jongeren worden overschat. Volwassenen denken vaak dat jongeren alles begrijpen wat er op het internet gebeurt, uit onderzoek blijkt dit anders te liggen. Enkele opvallende uitkomsten uit het onderzoek zijn:

Zwijndrecht.jpg

Huiswerkbegeleiding bijles Zwijndrecht – Develstein

Op het Develsteincollege in Zwijndrecht geven wij al meer dan 6 jaar huiswerkbegeleiding en helpen we leerlingen die net dat extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. De Studiekringvestiging is gehuisvest in school zelf waardoor je meteen na je laatste les je huiswerk kan komen maken. Je vindt ons in lokaal 014A en 014B, bij de dansschool en tegenover de rector. De vestiging is exclusief toegankelijk voor leerlingen van het Develsteincollege. Vestigingscoördinator Denise en haar dbegeleidersteam staan 5 dagen per week klaar om je te helpen met huiswerk. Heb jij moeite met plannen? Of weet je niet zo goed hoe je moet leren? Tijdens huiswerkbegeleiding maak je in kleine groepjes je huiswerk. Je wordt overhoord, laat je planning controleren en na 3 uurtjes is jouw huiswerk grotendeels af, zodat je thuis tijd hebt om écht leuke dingen te doen.

zelfstandig.jpg

Hoe overleef ik een ouderavond?

Gesprekken tijdens ouderavonden duren op de meeste scholen ongeveer 10 minuten. Het is dus van belang snel ter zake te komen. Soms mislukt dit omdat beide partijen te afwachtend zijn. Ouders kijken verwachtingsvol naar de docent en denken: “zegt u het maar”. Docent denkt: “deze ouders nemen de moeite om te komen, ze zullen wel een dringende reden hebben.”

motivatie.jpg

Wat is ADD – ADHD

Er is bij ADD – ADHD sprake van een regulatiestoornis in de hersenen, waardoor organiseren en plannen uitermate moeilijk is. Iemand met ADHD/ADD kan zijn aandacht niet lang genoeg op één prikkel richten en hij kan moeilijk onbelangrijke prikkels van buitenaf negeren. Een kind met ADHD/ADD doet alvorens na te denken, heeft vaak geen rem, is snel opgewonden, gefrustreerd en chaotisch. De stoornis komt, afhankelijk van de definitie en criteria-toepassing, ongeveer bij 3-5% van de kinderen voor en bij 1% van de volwassen. Bij jongens wordt de diagnose drie keer zo vaak vastgesteld als bij meisjes.

13 14 15 16 17
Copyright © 2010-2021 Studiekring BV 085 - 049 82 00