Veelgestelde vragen over Studiekring, onze dienstverlening en facturatie. Staat je vraag er niet tussen? Kijk in onze Algemene Voorwaarden of stuur een e-mail naar klantenservice@studiekring.nl en we geven je zo snel mogelijk antwoord.

Veelgestelde vragen over Studiekring

Voor wie is Studiekring?
Waar vind ik Studiekring?
Wat zijn de openingstijden van Studiekring?
Is Studiekring open in schoolvakanties?
Wat voor docenten werken er bij Studiekring?
Vindt er altijd een intakegesprek plaats?
Moet ik mijn zoon of dochter opgeven voor een heel (school)jaar?
Hoe blijf ik op de hoogte van de vorderingen van mijn kind?
Hoe is het contact met school geregeld?
Bestaat er gezinskorting?
Hoe log ik in op Mijn Studiekring en wijzig ik mijn wachtwoord?
Afmelden of opzeggen?

Voor wie is Studiekring?
Studiekring biedt begeleiding aan alle leerlingen uit het voortgezet onderwijs: vmbo, havo, vwo en gymnasium. Van brugklas tot en met examenjaar.

Waar vind ik Studiekring?
Wij hebben meer dan 100 vestigingen in Nederland. De helft van deze vestigingen is zelfstandig, de andere helft is gehuisvest in een school. Het hoofdkantoor van Studiekring is in Utrecht. Meer info over onze locaties.

Wat zijn de openingstijden van Studiekring?
De meeste vestigingen openen om 15.00 uur of 15.30 uur. En sluiten tussen 18.00 uur en 18.30 uur. Kijk hier om per vestiging de openingstijden te zien.

Is Studiekring open in vakanties?
De vestigingen van Studiekring zijn altijd open, met uitzondering van de 1e week van de Kerstvakantie en de zomervakantie. Bijlessen kunnen in overleg wel plaatsvinden in deze weken. Het hoofdkantoor is het hele jaar door te bereiken.

Wat voor docenten werken er bij Studiekring?
Bij Studiekring werken verschillende docenten: oudere jaars studenten, net afgestudeerden en (oud)docenten van verschillende scholen. Onze docenten zijn enthousiaste begeleiders met veel specifieke vakkennis. Daarnaast worden onze docenten regelmatig getraind. Bijvoorbeeld in onze werkwijze.

Vindt er altijd een intakegesprek plaats?
Wij vinden het belangrijk dat we elke leerling goed leren kennen. Daarom stellen we een persoonlijk plan van aanpak op voorafgaand aan de begeleiding. Dit betekent dat aan het begin van huiswerkbegeleiding een intake plaatsvindt met de leerling en ouders. Een intakegesprek is altijd gratis. Tijdens de eerste bijles wordt er met de leerling een plan van aanpak opgesteld. Ouders mogen hier bij zijn, maar dit is niet verplicht.

Moet ik mijn zoon of dochter opgeven voor een heel (school)jaar?
Nee, de begeleiding gaat door tot het niet meer nodig is. Daarnaast kan een leerling op elk gewenst moment starten bij Studiekring. Dit gaat altijd in overleg met de vestigingsmanager, de betrokken docenten en de ouders. Gemiddeld volgt een leerling 7 maanden huiswerkbegeleiding bij Studiekring. Daarna kan hij of zij zelfstandig aan de slag.

Hoe blijf ik op de hoogte van de vorderingen van mijn kind?
Bij Studiekring hebben we een eigen online volgsysteem: Mijn Studiekring. Hier kunnen ouders 24/7 de vorderingen van hun zoon of dochter bekijken. Daarnaast stuurt de bijlesdocent of de huiswerkbegeleider wekelijks een verslag per mail. Elke twee maanden vindt er een uitgebreide evaluatie plaats met de ouders.

Hoe is het contact met school geregeld?
Tijdens het intakegesprek wordt gevraagd of de leerling het goed vindt dat Studiekring contact opneemt met zijn of haar mentor of vakdocent op school. Zo ja, dan vindt er regelmatig contact plaats tussen de vestigingsmanager en school om de vorderingen van de leerling te bespreken.

Bestaat er gezinskorting?
Nee wij bieden geen gezinskorting.

Hoe log ik in op Mijn Studiekring en hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Ga naar www.mijnstudiekring.nl. Je logt in door middel van de ‘Mijn Studiekring-button’ boven aan de pagina. Wanneer je nog niet eerder ingelogd hebt klik je op wachtwoord opvragen/instellen.
Vervolgens vul je het bij ons bekende e-mailadres of gebruikersnaam in. Je krijgt nu een e-mail met een link, deze link leidt naar een pagina waarop een nieuw wachtwoord ingesteld kan worden.

Afmelden of opzeggen?
Afmelden voor bijles vanwege ziekte of een andere activieit? Dit kan alleen telefonisch bel 030-2721444. Afmelden voor huiswerkbegeleiding vanwege ziekte of een andere activiteit? Stuur een e-mail naar de vestiging.
Huiswerkbegeleiding, bijles of een andere dienst opzeggen? Stuur een e-mail naar de vestiging.

Veelgestelde vragen over onze diensten

Welke diensten biedt Studiekring?
Wat is huiswerkbegeleiding?
Wat is het verschil tussen huiswerkbegeleiding en huiswerkklas?
Wat is het verschil tussen bijles en online bijles?
Wat is studiecoaching?
Wat is examentraining?
Wat is examenbegeleiding?
Wat is faalangsttraining?
Wat is brugklastraining?

Welke diensten biedt Studiekring?
Studiekring biedt een breed scala aan diensten: huiswerkbegeleiding, huiswerkklas, bijles, online bijles, studiecoaching, examenbegeleiding, examentraining, faalangsttraining en brugklastraining. Lees hier meer over onze diensten.

Wat is huiswerkbegeleiding?
Huiswerkbegeleiding bij Studiekring is 2 tot 5 dagen per week begeleid huiswerk maken in een kleine groep onder toeziend oog van een ervaren begeleider. Een leerling leert hoe hij of zij het beste kan leren, leert plannen, krijgt structuur en wordt overhoord. Meer info over huiswerkbegeleiding.

Wat is het verschil tussen huiswerkbegeleiding en huiswerkklas?
Huiswerkbegeleiding is veel intensiever. De leerling wordt overhoord, wordt actief aangespoord op zijn of haar planning en leert studievaardigheden. Een huiswerkklas is de ‘light versie’. De leerling maakt rustig huiswerk op een plek zonder afleiding. En kan af en toe een vraag stellen waar nodig. Huiswerkklas wordt ook vaak gebruikt om de huiswerkbegeleiding af te bouwen. Lees meer over huiswerkklas.

Wat is het verschil tussen bijles en online bijles?
Bijlessen (online en gewoon) zijn altijd één op één waarbij inhoudelijk ingegaan wordt op een specifiek vak. Bijles vindt altijd plaats op een Studiekring vestiging, online bijles vanuit huis vanachter de computer middels een beveiligde online omgeving.  Lees meer over bijles en online bijles.

Wat is studiecoaching?
1 uur per week één op één begeleiding van een studiecoach waarbij de nadruk ligt op leren plannen, het aanbrengen van structuur en het vergroten van het zelfvertrouwen. Lees meer over studiecoaching.

Wat is examentraining?
Examentraining is een 1- of 2-daagse training in een specifiek vak waarin de leerling klaargestoomd wordt voor zijn of haar eindexamen. Bedoeld voor alle examenleerlingen. Lees meer over examentrainingen van Studiekring.

Wat is examenbegeleiding?
Examenbegeleiding is een aantal weken 2 uur per week samen met een docent werken aan een probleemvak. Examenbegeleiding vindt plaats in een vestiging van Studiekring. Lees meer over examenbegeleiding.

Wat is faalangsttraining?
Faalangsttraining is in 10 bijeenkomsten van 1 uur werken aan zelfvertrouwen. Faalangsttraining vindt plaats op een vestiging van Studiekring. Lees meer over faalangsttraining.

Wat is brugklastraining?
Brugklastraining is in 6 bijeenkomsten van een 1 uur leerlingen voorbereiden op de brugklas. Het is bedoeld voor leerlingen die aan het einde van de basisschool zitten of leerlingen die net gestart zijn in de brugklas. De trainingen vinden plaats op een vestiging van Studiekring. Lees meer over brugklastraining

Veelgestelde vragen over facturen

Hoe krijg ik mijn factuur?
Waarom en wanneer wordt er een voorschot in rekening gebracht?
Worden de kosten van een door de leerling afgezegde bijles in rekening gebracht?
Worden de kosten van een door de docent afgezegde bijles in rekening gebracht?
Er klopt iets niet op mijn factuur, wat moet ik doen?
Ik heb geld tegoed van Studiekring, wanneer krijg ik dit terug?
Hoe vindt de betaling plaats?
De automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Hoe wordt het maandbedrag berekend voor een gedeelte van de maand?
De school betaalt (een gedeelte van) de facturen, hoe regel ik dit?
Ik wil de begeleiding betalen vanuit het PGB, hoe werkt dit?
Kunnen de kosten gesplitst worden?

Hoe krijg ik mijn factuur?
Vanuit het oogpunt van duurzaamheid verstuurt Studiekring geen papieren factuur, maar e-mailen wij een link naar de factuur. Via deze link kom je direct op het beveiligde gedeelte van onze website (Mijn Studiekring) waar je de factuur kunt bekijken. Wanneer je inlogt op het beveiligde gedeelte  vind je alle facturen op een rijtje. Hier kun je ook zien of deze facturen al zijn voldaan.

Waarom en wanneer wordt er een voorschot in rekening gebracht?
Omdat de kosten van huiswerkbegeleiding en bijles maandelijks achteraf in rekening worden gebracht, brengen wij eenmalig vooraf een voorschot in rekening. Dit voorschot fungeert als een borg. Het voorschot wordt in rekening gebracht op de eerste factuur en wordt weer verrekend op de laatste factuur. De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de afgenomen dienst. Voor huiswerkklas is dit €125, voor bijlessen en studiecoaching is dit €140 en voor huiswerkbegeleiding €260.

Worden de kosten van een door de leerling afgezegde bijles in rekening gebracht?
Ja, deze kosten worden in rekening gebracht. De bijlesdocent schrijft een vervangende opdracht.

Worden de kosten van een door de docent afgezegde bijles in rekening gebracht?
Nee. Het kan natuurlijk gebeuren dat een docent ziek is of om een andere reden uitvalt. Deze kosten worden dan niet in rekening gebracht.

Er klopt iets niet op mijn factuur, wat moet ik doen?
Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@studiekring.nl onder vermelding van het debiteur- en factuurnummer.

Ik heb geld tegoed van Studiekring, wanneer krijg ik dit terug?
Wanneer je een creditfactuur hebt ontvangen, betekent dit dat je geld terugkrijgt van Studiekring. Het factuurbedrag wordt verrekend met eventuele openstaande posten of wordt circa 30 dagen na stopdatum terugbetaald op het bankrekeningnummer dat op de factuur vermeld staat. Indien je rekeningnummer niet op de factuur is vermeld, verzoeken wij je het rekeningnummer door te geven via klantenservice@studiekring.nl.

Hoe vindt de betaling plaats?
De betaling vindt maandelijks achteraf plaats via automatische incasso. Dit gebeurt achteraf. Bij inschrijving ontvangt iedere ouder een een welkomst-e-mail met informatie over het inloggen, afgeven van een machtiging, Algemene Voorwaarden en spelregels. Hiermee kun je ons machtigen het bedrag automatisch van je rekening af te schrijven. Aan het begin van elke maand ontvang je een e-mail met een link naar je factuur met daarop het bedrag dat afgeschreven zal worden. Indien je geen incassomachtiging afgeeft, ontvang je een factuur met een betalingstermijn van 14 dagen. Deze betalingsconditie brengt €5,00 administratiekosten per maand met zich mee.

De automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?
Indien de automatische incasso is gestorneerd, proberen wij nog één keer een incasso uit te voeren. Wanneer dit weer niet lukt, zijn wij genoodzaakt om de betalingswijze te wijzigen in‘overmaken binnen 14 dagen’. Dit brengt €5,00 administratiekosten per factuur met zich mee.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Wanneer je de betaling van een andere rekening wilt laten incasseren, dien je een nieuwe machtiging af te geven. Om een nieuw machtigingsformulier aan te vragen mail je naar de afdeling klantenservice via klantenservice@studiekring.nl Wij kunnen pas incasseren van een nieuw rekeningnummer nadat we dit formulier hebben verwerkt.

Hoe wordt het maandbedrag berekend voor een gedeelte van de maand?
Als je zoon of dochter minder dan een hele maand een dienst met een vast maandtarief bij Studiekring afneemt, dan worden de kosten berekend voor een gedeelte van de maand. Er wordt dus niet het volledige maandtarief in rekening gebracht. Voor het bepalen van het te betalen bedrag wordt de volgende 'formule' aangehouden: hoeveelheid dagen dienst afgenomen* / totaal aantal dagen in de maand* x maandtarief = aangepast tarief. *Inclusief weekenddagen. Het aangepaste tarief wordt met €2,50 afgerond naar boven. Hiermee doen we in de praktijk zoveel mogelijk recht aan de werkelijk genoten begeleiding.

De school betaalt (een gedeelte van) de facturen, hoe regel ik dit?
Wanneer de school (een gedeelte van) de facturen zal gaan betalen, hebben wij een bevestiging nodig van de school waarin wordt aangegeven per welke datum welke dienst wordt betaald door de school. Neem per e-mail contact op met onze klantenservice voor de juiste afhandeling: klantenservice@studiekring.nl of breng de desbetreffende vestigingsmanager op de hoogte.

Ik wil de begeleiding betalen vanuit het PGB, hoe werkt dit?
Wanneer je aanspraak wilt doen op het Persoonsgebonden Budget, dien je de facturen in bij het zorgkantoor. In bijna alle gevallen is er vanuit het zorgkantoor echter een specifieke omschrijving vereist op de factuur. Deze omschrijving kunnen wij op de factuur toevoegen. Meld dit van tevoren bij onze klantenservice (klantenservice@studiekring.nl) Indien je dit achteraf meldt en wij met terugwerkende kracht de omschrijving moeten toevoegen, brengen wij hiervoor €25,00 administratiekosten in rekening.

Kunnen de kosten gesplitst worden?
Ja dit is mogelijk. Een aanvraag hiertoe kan gedaan worden per e-mail naar onze klantenservice: klantenservice@studiekring.nl